پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:32 - 1395/06/03

روایت مصطفی کواکبیان از هزینه میلیونی هر ثانیه نماینده بودن /الاشتغال و ما ادراک ماالاشتغال

نماینده مردم تهران گفت: فساد در کشور بلای خانمان سوز مشکلات اجتماعی است. اگر در کشور فساد حل نشود این وطن وطن نمی‌شود.

کارگرآنلاین: مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس دهم در نطق میان دستورش گفت: ظریفی از نمایندگان محاسبه کرده که مجموعه یک دوره 4 سال 126 میلیون ثانیه میشود که براساس دفترچه پس انداز نمایندگان محترم 126 میلیون تومان می‌شود،‌عزیزان همکار 85 روز از عمر مجلس گذشت یعنی حدود 7 میلیون و 344 هزار تومان را هزینه کردیم باید محاسبه کنیم چقدر از این سرمایه را به نفع مردم صرف کردیم.

وی افزود: ما در زمینه قانون گذاری مشکل چندانی نداریم اما متاسفانه ده‌ها قانون از مجالس گذشته موجود است که خاک می‌خورند،‌قانون خصوصی سازی و قوانین دیگر از جمله این قوانین هستند.

این نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به برنامه ششم، گفت: در آستانه تنظیم برنامه ششم هستیم، باید ببینیم قانون نویسی با الفاظ زیبا حلال مشکلات جامعه است یا نظارت بر نحوه اجرای آنها .‌در 5 برنامه قبلی تا چه اندازه به اهداف کشور دست یافته ایم؟ آیا براساس سند چشم انداز تا 8 سال دیگر به کشور اول منطقه و 10 کشور برتر جهان دست خواهیم یافت؟ اگر نه ما مجلسی ها مقصر اصلی هستیم.

کواکبیان تأکید کرد: فساد در کشور بلای خانمان سوز مشکلات اجتماعی است. اگر در کشور فساد حل نشود این وطن وطن نمی شود، خجالت آور است که ما از نظر درجه شفافیت در رتبه 130 به سر میبریم. خصولتی ها نقش اول فساد رد بدنه کشور دارند آیا چاره ای اندیشه ایم؟

این نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به موضوع اشتغال گفت: الاشتغال و ماالاشتغال و ما ادراک ماالاشتغال،‌حداقل مشکل تحصیل کنندگان بیکار را حل کنیم.از مجلس میخواهم که قبل از هر طرحی حل اشتغال و خروج از مشکل اقتصادی را انجام دهیم،‌به خدا قسم ده‌ها مراجعه‌کننده می‌گویند ما حاضریم یارانه نگیریم اما مشکل بیکاری جوانانمان حل شود.

کواکبیان در بخش دیگری از صحبت‌های گفت: مشکلات مردم تهران بسیار بیشتر از آن است که گفته می‌شود.‌از رئیس جمهور میخواهیم ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران انجام شود.

وی اظهار کرد: به عنوان عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید به این باورم که مردم تهران ثابت کردند که اصلاحات پایبند به خط امام همچنان زنده است و لذا اگر در این مدت مجلس دهم نتوانستیم به آرمان‌های مردم دست پیدا کنیم، تلاش خواهیم کرد تا در ادامه مسیر و هچنین با تقویب احزاب در انتخابات دوازدهیم دوره ریاست جمهوری و شوراها درخشش داشته باشیم.

این نماینده مجلس دهم گفت: ما در هفته دولت قرار داریم ضمن تشکر از دولت امید به همه دولتمردان عرض میکنم ما باید حرمت دولتمردان قبلی را هم نگه داریم و خاطره همه آنها به خصوص شهید راجایی را زنده کنیم. شهید رجایی دستور داده بود که محل دفتر کارش را هرازگاهی خودش تمیز کند این یعنی ساده زیستی.

او در پایان با قرائت شعری نطق خود را به پایان برد: بی حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست/باور کنید که پاسخ آیینه سنگ نیست

سوگند می خورم به مرام پرندگان/در عرف ما، سزای پریدن تفنگ نیست

با برگ گل نوشته به دیوار باغ ما/وقتی بیا که حوصله غنچه تنگ نیست

خبرآنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین